1.การใช้เครื่องดนตรีหรือเสียงร้องเล่นประชันกัน หรือการร้องประชันกับเครื่องดนตรี
2.ดนตรี 2 แนวประสานกัน อย่างเช่น การมีเสียงเบสเคลื่อนที่ตลอดเวลา
3.ในยุคนี้เริ่มมีการใช้บันไดเสียงMajor และมีหลักการสร้างเสียงประสานที่ชัดเจน บทเพลงในยุคก่อนหน้านี้มีเพียงคู่เสียง แต่ในยุคบาโร้คเริ่มมีการประสานเสียงเป็นคอร์ด
4.ในยุคนี้เริ่มมีการแบงความเร็วจังหวะ เช่น Adagio (ช้า) , Andante (ธรรมดา) , และAllegro (เร็ว)เป้นต้น รวมทั้งเริ่มนำความดัง ค่อย มาไว้ในบางบทเพลง รวมทั้งมีวรรคของเพลง หรือท่อน Bridge
ในส่วนของเพลงที่เกี่ยวข้องกับศาสนาก็ยังเป็นหลักทีผู้ประพันธ์เพลงในยุคนี้ใช้เป็นแรงบันดาลใจ เครื่องดนตรีในตระกูลไวโอลิน เช่น วิโอล่า หรือดับเบิ้ลเบส เริ่มเข้ามาแทนที่เครื่องเล่นออร์แกนทำให้เสียงมีประสิทธิภาพมากขึ้น
การบันทึกตัวโน้ตได้รับการพัฒนามาจนเป็นลักษณะการบันทึกตัวโน๊ตที่ใช้ในปัจจุบัน คือการใช้บรรทัด 5 เส้น การใช้กุญแจซอล (G Clef) กุญแจฟา (F Clef) เป็นต้นแต่สัญลักษณ์ยังมีไม่มากเหมือนที่ใช้ในปัจจุบัน
ผู้ประพันธ์เพลงที่เป็นที่รู้จักกันดีในยุคนี้ อย่างเช่น Johann Pachelbel (พาเชลเบล) , Antonio Vivaldi (วิวาลดี) และ Johann Sebastian Bach (บาค) เป็นต้น
รับสอนกีต้าร์ เบส กลอง สนใจติดต่อสอบถาม คลิ้ก! |
Baroque
ตอบลบFrom Wikipedia, the free encyclopedia
For other uses, see Baroque (disambiguation).
Adoration, by Peter Paul Rubens
The Church of Sant'Andrea al Quirinale, designed by Gian Lorenzo Bernini
The Baroque is a period and the style that used exaggerated motion and clear, easily interpreted detail to produce drama, tension, exuberance, and grandeur in sculpture, painting, literature, dance, and music. The style started around 1600 in Rome, Italy and spread to most of Europe.[1]
The popularity and success of the Baroque style was encouraged by the Roman Catholic Church, which had decided at the time of the Council of Trent, in response to the Protestant Reformation, that the arts should communicate religious themes in direct and emotional involvement.[2] The aristocracy also saw the dramatic style of Baroque architecture and art as a means of impressing visitors and expressing triumphant power and control. Baroque palaces are built around an entrance of courts, grand staircases and reception rooms of sequentially increasing opulence.